
Na jarenlang in het hoger onderwijs gewerkt te hebben, als hoofd P&O en later als vitaliteitscoach, ben ik voor mezelf begonnen als professional organizer oftewel opruimcoach.
In mijn functie als vitaliteitscoach (collega´s die niet meer zo vitaal waren konden bij mij terecht) kwam ik heel geregeld collega's tegen die door verschillende omstandigheden hun huis en huishouden niet meer op orde kregen. Vaak combineerden ze werken met een gezin, dat alleen is vaak al een opgave. Als dan ook een naaste ziek wordt of er andere verzwarende omstandigheden zijn (denk aan een scheiding, overlijden van een dierbare of verhuizen) wordt het thuis soms een chaos.
En chaos in je huis is chaos in je hoofd. Door gewoon heel praktisch je huis in behapbare stukken weer op orde te krijgen wordt het in je hoofd ook weer rustiger. Mijn eigen huis is overigens echt niet altijd spik en span hoor maar ik weet hoe ik het aan moet pakken om weer in een fijn leefbaar huis thuis te komen.
Wat mij typeert:
Ik ben positief ingesteld. Ik heb niet zo snel een oordeel over anderen, ik heb wel gevoel voor humor, dat maakt een en ander vaak wat luchtiger. Ik ben wel nuchter. En als ik ergens aan begin dan maak ik het ook graag af.
Wat mag je van mij verwachten:
- Dat ik naar je luister.
- Dat ik een handje mee help, je hoeft het niet alleen te doen.
- Dat ik geen oordeel over jou, je gezin of je huis heb.
- Dat je me kunt vertrouwen.
- Geduld; jij bepaalt gaandeweg hoe lang het traject duurt.
- Dat jij bepaalt wat er wordt bewaard en wat er weg gaat, dat is niet aan mij.
- Duidelijke afspraken en heldere communicatie.
Ons gezamenlijk doel: een opgeruimd huis en daardoor een opgeruimd hoofd.